ورود به دنیای واقعیت مجازی نوکیا با معرفی OZO

7de9b9bb517ed3c0142760a024a48fae_L

پیشتر شایعاتی شنیده بودیم مبنی بر این که نوکیا نیز علاقه دارد تا وارد دنیای واقعیت مجازی گردد. این کمپانی فنلاندی شب گذشته OZO را معرفی کرد. دوربینی برای گرفتن تصاویر ۳۶۰ درجه.

نوکیا ادعا کرده است که دوربینی که معرفی نموده، بهترین نمونه ی ۳۶۰ درجه در بازار بوده و می تواند به خوبی با سایر هدست های مرتبط با واقعیت مجازی هماهنگ گردد.
هدف اصلی از تولید این دوربین ۳۶۰ درجه که در همایشی در لس آنجلس برای علاقمندان رونمایی شد، مصارف حرفه ای بوده و به نظر نمی رسد کاربران خانگی نیازی به آن پیدا کنند.

رئیس Nockia Technologies در این همایش در خلال سخنرانی هایش اعلام کرد: قصد دارد پرچم دار نسل بعدی دستگاه های واقعیت مجازی باشد و برای این کار ابزار قدرت مندی در دست حرفه ای ها خواهد بود تا بتوانند به کمک آن تجربه ای بی نظیر برای مردم سر تا سر دنیا رقم بزنند. ما امیدواریم واقعیت مجازی بتواند به زودی نحوه تعامل و ارتباط افراد با رخدادهای جهانی را تغییر دهد و قصد داریم Ozo را به قلب این ماجرا تبدیل کنیم.

لازم به ذکر است که نوکیا با معرفی این دوربین واقعیت مجازی آخرین شرکت بزرگی است که در حوزه ی واقیعت مجازی وارد شده است.

طراحی OZO نیز در نوع خود بسیار جالب است؛ برای مثال اگر به جامپ از گوگل نگاه کنید، می بینید که دوربین های GoPro در کنار هم و در یک ردیف دایره ای قرار می گیرند اما نوکیا ترجیح داده تا به سراغ یک طراحی گوی مانند رود که البته زیبایی خاص خود را دارد.

در این گوشی، هشت سنسور دوربین و هشت میکروفن جای گرفته اند و نوکیا قابلیتی را فراهم آورده تا توسط آن بتوان تصاویر دریافتی را به شکل سه بعدی و همزمان مشاهده نمود.

کاربر این محصول می تواند تصاویر گرفته شده را به سخت افزارهایی نظیر هدست های واقعیت مجازی ارسال نماید.

شرکت نوکیا هنوز مشخصات دقیقی از سخت افزار های استفاده شده در OZO  و قیمتی را برای آن را اعلام نکرده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *