چگونه در منزل خمیر دندان درست کنیم

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای سلامت دندان هایتان می خواهید به دنبال راه کارهای سنتی باشید به شما توصیه می کنیم که یک خمیر دندان خانگی درست کنید و از آن استفاده کنید. در این مقاله به آموزش چگونگی ساخت خمیر دندان خواهیم پرداخت.

2092461801422082451851659923444239332675130

مواد مورد استفاده در خمیر دندان بسیار زیادند اما ما سعی می کنیم از مواد دم دستی استفاده کنیم. مواد لازم به شرح زیر است

جوش شیرین؛

جوش شیرین ساینده ی پر قدرتی است که پولیش دندان ها را از بین می برد. برخی خمیردندان ها و حتی آدامس هایی که حکم خمیر دندان دارند این ماده را در خود ذخیره دارند. جوش شیرین به سفیدی دندان ها و دوام آن ها کمک می کند. بسیاری از متخصصین استفاده از جوش شیرین برای جلوگیری از پوسیدکی را تجویز می نمایند.

کتیرا؛

کتیرا به مخلوط شما حالت ژل مانند می دهد و این باعث می شود که خمیر دندانتان طبیعی به نظر برسد

 

عصاره نعناع؛

از عصاره ی نعنا برای خوشبو کردن خمیر دندان و دهان استفاده می کنند. شما می توانید از عصاره های دلخواه خود استفاده کنید.

روش ساخت

ابتدا یک قاشق مربا خوری از پودر کتیرا را در لیوان بریزید و نصف لیوان را از آب پر کنید و کتیرا را بسیار به هم بزنید. چند ساعتی کتیرا را به حال خود رها کنید. بعد از این مدت ماده ی ژل مانندی تولید می شود که باید به آن دو قاشق جوش شیرین و کمی عصاره نعنا اضافه کنید.

بعد از اینکه خمیر دندان درست شد، از آن استفاده کنید. متوجه خواهید شد که طعم چندان جالبی ندارد اما پاک کننده ی قوی ای به شمار می رود.

به نظر شما برای بهبود کیفیت این خمیر دندان می توان چه چیزی به آن اضافه کرد؟

اما خمیر دندان ها چگونه ساخته می شوند؟

در کارخانه های تولید خمیر دندان نیز ابتدا یک ماده ی پایه ی ژل مانند درست می شود. بعد از آماده سازی در آن کمی مواد ساینده، کف کننده و ضد پوسیدگی و .. را حل می کنند. این کارها همه در خلا صورت می گیرد تا خمیر دندان از هر گونه حباب هوا عاری باشد. این خمیر آماده شده به دستگاه های اتوماتیک منتقل می شود و بعد وارد چرخه بسته بندی می شود و در اختیار مردم قرار می گیرند.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *