چگونگی تغییر موتور جستجوی کورتانا به گوگل و مرورگر پیش فرض آن به فایرفاکس یا کروم

3940b2e49195b4d451a24d2ba1101011_XL

از جدید ترین ویژگی ها و قابلیت هایی که همراه با ویندوز ۱۰ به بازار عرضه شده است، دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت یا همان کورتانا می باشد. مرورگر اج و سرویس جست و جوی بینگ به طور پیش فرض برای کورتانا انتخاب شده است و اتصال آن ها نیز به همین صورت است. اما اگر شما دوست دارید که مرورگر خود را به فایر فاکس یا کروم تغییر دهید و یا از گوگل به عنوان موتور جست و جوی پیش فرض استفاده کنید، برای شما محدودیتی در نظر گرفته نشده است و به سادگی می توانید رابط کاربری مناسب خود را در این نسخه از ویندوز به کار گیرید.

کورتانا، دستیار هوشمند ویندوز ۱۰ قابلیت جدید و ویژه ای است که مایکروسافت به ویندوز خود افزوده است. این دستیار به شما کمک می کند تا برای جست و جو در اینترنت از طریق موتور جست و جوی بینگ و مرورگر اج، شما نیازی به تایپ نداشته باشید و این کار را با دستورات صوتی انجام دهید. ولی این گزینه ها شاید مطلوب بسیاری از کاربران ویندوز نباشد و بخواهند از مرورگر ها و موتور جست و جو های دیگری استفاده کنند. پس قصد داریم تا شما را به روش هایی آشنا کنیم که بتوانید با کورتانا در محیط های کابری خودتان استفاده کنید. برای اینکه کورتانا را در مرورگر دیگری به غیر از اج به خدمت گیریم کافیست تا تنها مرورگر پیش فرض ویندوز خود را به مرورگر دلخواهمان تغییر دهیم. اما برای تغییر موتور جست و جوی بینگ چه چاره ای بیاندیشیم؟ با ما همراه باشید تا شما را به تغییر موتور جست و جوی بینگ در دو مرورگر فایرفاکس و کروم راهنمایی کنیم.

تبدیل مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ و کورتانا به کروم و فایرفاکس

CortanaChrome

ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید همین کار است. شما می توانید با چند تغییر کوچک در تنظیمات به این مهم دست یابید. برای انجام این کار کافی است تا پس از کلیک روی Setting در ویندوز ۱۰ گزینه‌ی System Group را انتخاب کنید و کلیک نمایید. پس از آن با مراجعه به تب Default Apps و تغییر گزینه‌ی Web Browser به مرورگر دلخواه خود، کار به پایان می رسد. تعجب کردید؟ به همین راحتی انجام شد.

تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض به گوگل

CortanaFireFox

افزونه‌ای به نام bing2google برای تغییر موتور جستجوی پیش فرض کورتانا از بینگ به گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. به نحوی که تمام جست و جو هایی که در بینگ انجام داده اید را به سرویس جست و جوی گوگل منتقل می کند.بعد از این که مرورگر پیش فرض کورتانا به کروم تغییر یافت و افزونه نامبرده را در کروم نصب کردید، همه آن چه را که به وسیله کورتانا انجام خواهید داد از دو مسیر موتور جست و جوی گوگل و مرور گر کروم انجام خواهد شد. تمامی این روش ها و اتفاقات در مورد مرورگر فایر فاکس نیز رخ می دهد و پس از تغییر این مرورگر به مرورگر پیش فرض کورتانا، از همین افزونه می شود تمامی سرچ های خود را به وسیله این دو مرورگر انجام دهید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *