گذری کوتاه بر مشکلات امنیتی اسکایپ

هکرها می توانند به ایمیل صاحب اسکایپ راه یابند و پیامی با عنوان تعیین دوباره پسورد بفرستند.بدین صورت پسورد را تغییر می دهند و صاحب اصلی حساب کاربری دیگر نمی تواند وارد حساب خود شود.

skype-2.1-for-linux

نرم افزار صوتی – تصویری “اسکایپ” وابسته به شرکت “مایکروسافت” می باشد که به تازگی شکاف امنیتی در این نرم افزار پیدا شده است. به طوری که هرکس می تواند به رمز عبور کاربران دیگر دسترسی پیدا کند و آن را تغییر دهد.

به گزارش سیتنا، اولین بار یک گروه روس به این موضوع پی برد و بعد از آن نیز، برخی سایت ها این خلل امنیتی را دریافتند. بعد از آن، شرکت اسکایپ تحقیقات خود را در این باره شروع کرد.

به منظور هک نشدن،کارشناسان امنیتی سایبری از کاربران اسکایپ خواستند ایمیل مرتبط با شناسه اسکایپشان را تغییر دهند بدین خاطر که هک کردن اسکایپ منوط به دانستن آدرس ایمیل مرتبط با آن است.

در واقع هکرها به ایمیل صاحب اسکایپ دسترسی می یابند و پیامی با موضوع تعیین دوباره پسورد می فرستند.کاربر پسورد خود را تغییر داده و بدین گونه رمز عبور جدید در اختیار هکر قرار گرفته و او نیز با تغییر پسورد، اجازه ورود دوباره صاحب اصلی حساب را نمی دهد.

به گزارش العربیه، شبکه ی اسکایپ با وجود دریافت گزارش هایی از جانب کاربران، شکاف امنیتی را پذیرفته و اقدام به بستن صفحه ی تغییر پسورد ویژه کاربران نموده است. این شبکه تلاش خود را برای از بین بردن این شکاف امنیتی شروع نموده است.

اسکایپ به خاطر امنیت آن در چت معروف شد اما اکنون امنیت آن زیر سئوال رفته است.به عنوان مثال ماه گذشته ویروسی به نام “دورکبوت” به بلاک کردن اطلاعات شخصی کاربران در اسکایپ انجامید.

به طور کامل و صد در صد هرگز نمی توان از امنیت نرم افزاری مطمئن بود چرا که هر روز هکر هایی به انتظار نشسته اند که برای نرم افزار ها راه عبوری پیدا کنند از همه مهم تر اینکه در نرم افزارهای مشهور، امکان پیدا کردن راه ورود و خلل بیش از هر چیزی وجود دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *