آموزش ترفندهای گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج

گوشی‌های جدید کمپانی کره ای، هر دو در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵ معرفی شدند. گوشی‌های گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج جزو محصولات خارق‌العاده‌ی کمپانی کره‌ای به شمار می روند که این کمپانی با ارائه‌ی پرچمداران خود بیش از هر زمان نظر کاربران و علاقه مندان را به خود جلب کرده است.حال سعی بر این است که در این مطالب تمامی ترفند های این گو شی را بیان کنیم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که پیگیر اخبار و تغییرات گوشی های جدید سامسونگ می باشید پس با ما همراه شوید تا تمامی ترفندهای گوشی‌های گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج را بررسی کنیم. پرچمداران این کمپانی دارای نسخه‌ی ۵.۰ از اندروید به همراه رابط کاربری تاچ‌ ویز هستند. تمامی ترفندهایی که به آن‌ها اشاره می‌شود در هر دو گوشی‌های گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج کاربرد دارند اما می‌توان گفت گلکسی اس ۶ اج به دلیل طراحی منحصر به فرد دارای قابلیت‌های نسبتا زیادی است.

 

  • غیرفعال کردن برنامه‌های سیستمی :

امکان حذف بسیاری از برنامه های کاربردی پیش‌فرض که اصطلاحا بلوت‌ور خوانده می‌شوند،در سامسونگ اس ۶ و اس ۶ اج وجود دارد. اما بسیاری از اپلیکیشن‌های سیستمی اندروید، مانند اپلیکیشن شماره‌گیر و… قابل حذف نیستند و فقط برخی از آنها را می‌توانید غیر فعال کنید.

s6-tips-uninstall

برای حذف اپلیکیشن‌ها در رابط کاربری سامسونگ می‌توانید بدون وارد شدن به منوی تنظیمات فقط از طریق منوی اپلیکیشن‌ها آنها را حذف کنید. برای این کار، کلمه «Edit» را در گوشه سمت راست بالای منوی لمس کرده و سپس با انتخاب علامت منفی بر گوشه آیکون اپلیکیشن‌ها، آنها را به راحتی Uninstall کنید.

 

  • حالت‌های مختلف صفحه نمایش :

عملکرد Auto Brightness درست مانند Adaptive Display در اندروید خام می باشد و بسته به میزان نور محیط و اطلاعات دریافت شده از سنسور نور، میزان روشنایی نمایشگر را تنظیم می‌کند.

s6-tips-auto-brightness

  • هشدار هوشمند:

این گزینه در قسمت تنظیمات و منوی Motions and Gestures قرار دارد؛ هنگامی که مدت زمان طولانی از گوشی خود دور هستید، مفید و کاربردی خواهد بود، زیرا با فعال‌کردن Smart Alert هنگامی که گوشی را در دست می‌گیرید، در صورتی که تماس از دست‌رفته‌ یا پیام جدیدی وجود داشته باشد یک هشدار لرزشی دریافت خواهید کرد.

s6-tips-motions

  • قابلیت Smart Stay :

Smart Stay هنگام مطالعه بسیار مفید خواهد بود.چرا که این قابلیت ، نگاه‌کردن کاربر به صفحه‌نمایش را شناسایی می‌کند، بنابراین تا زمانی که به صفحه نگاه می‌کنید حتی با وجود کوتاه بودن زمان روشن بودن این قابلیت، صفحه خاموش نخواهد شد. Smart Stay یکی از بهترین قابلیت‌های جدید در گوشی‌های جدید سامسونگ است.

s6-tips-smart-stay

  • نمایش دادن اطلاعات در گلکسی اس ۶ اج :

در گوشی گلکسی اس ۶ اج با رفتن به قسمت تنظیمات و انتخاب گزینه Edge Screen، از قسمت Information Stream می‌توانید آنچه را که مایل هستید به صورت خمیده مشاهده کنید، را روی صفحه‌ نمایش انتخاب کنید.

IMG_0040

  • پیش نمایش مطالعه اطلاعات :

می‌توانید با انتخاب ستون‌های اطلاع‌رسانی ،و یا این که اطلاعات روی کدام لبه نمایش داده شوند، پیش‌نمایشی از اطلاعاتی را که قرار است روی صفحه ‌نمایش خمیده گلکسی اس ۶ اج مشاهده کنید راببینید ودر صورت رضایت ،آن را تائید کنید.

galaxy-s6-edge-scrshot-2

  • صفحه نمایش خمیده چشمک زن :

با رفتن به تنظیمات، گزینه Edge Screen انتخاب و سپس Edge Lightning را فعال کنید،با استفاده از این قابلیت در صورتی که صفحه گوشی شما به سمت پایین باشد و مخاطب خاصی را از پیش تعیین کرده باشید، در صورت دریافت تماس از این مخاطب، قسمت کناره‌ی صفحه نمایش روشن خواهد شد که این یکی از قابلیت های جدید پرچمدار سامسونگ می باشد.

IMG_0062

  • اعلانات مربوط به مخاطبان خاص در قسمت خمیده :

در گوشی گلکسی اس ۶ اج با رفتن به قسمت تنظیمات، و انتخاب Edge Screen و People Edge ، می‌توانید مخاطبان خاصی را مشخص کرده و رنگ ویژه‌ای را برای دریافت هشدار از طرف آن‌ها مشخص کنید.

 

  • دریافت کردن هشدار و اعلان از طرف مخاطب تعیین شده :

پس از انتخاب رنگ برای مخاطب،می‌توانید با کشیدن دست به سمت چپ، هشدارهایی مانند پیام‌های از دست رفته یا پیامک‌ها را مشاهده کرده و از آن‌ها برای تماس سریع یا ارسال پیامک استفاده کنید.

IMG_0062

  • ارسال پاسخ سریع :

یکی دیگر از قابلیت هایی که در گوشی گلکسی ۶ اج تعبیه شده، ارسال پاسخ به مخاطبی خاص به روشی متفاوت است، در این گوشی کاربران این توانایی را دارند که بتوانند تماس‌های ورودی را با نگه‌داشتن انگشت در قسمت بالای سنسور تشخیص تعداد ضربان قلب، در قسمت پشت گوشی رد کنند. با انجام دادن این عمل، یک پیام پیش فرض برای مخاطب ارسال شده و مخاطب مطلع می‌شود که شما قادر به پاسخ نیستید.

 

  • ساعت شبانه :

می توانید با رفتن به قسمت تنظیمات وانتخاب گزینه Edge Screen و بافعال کردن ، Night Clock . تنظیمات مورد نظر را انجام داده و آن را به ساعت شبانه تبدیل کنید.

galaxy-s6-edge-scrshot-3

  • تنظیم مدت زمان خاموش شدن و تعیین فعال شدن هرکدام از لبه‌ها :

با رفتن به قسمت تنظیمات Edge Screen وانتخاب گزینه ، Edge Screen Timeout می‌توانید مدت زمان روشن ماندن اج را مشخص کرد. در گلکسی اس ۶ نمی‌توان همزمان هر دو لبه‌ی خمیده را فعال کرد، به همین دلیل فقط می‌توان یکی را انتخاب و فعال کرد. در حالت پیش فرض لبه‌ی سمت راست فعال است، اما می‌توانید لبه‌ی سمت چپ را هم به شکل پیش‌فرض انتخاب و فعال کنید.

IMG_0057

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *