آموزش روش افزایش کیفیت تصویرها در برنامه فوتوشاپ

این روزها نرم افزار فوتوشاپ یکی از برنامه هایی است که تقریبا در تمام حرفه ها دستی دارد چرا که این روزها اهمیت تصویر بیش از هر زمان دیگری بر همه مشهود است. تاثیر گذاری عکس هم بر کاربران دنیای مجازی و دیگر افراد نیز بیش از هر چیزی است. البته باید کیفیت عکس عالی باشد تا اثر واقعی خود را بر دیگران بگذارد. برای اینکه کیفیت یک تصویر را وقتی بزرگ می کنید بهتر شود حتی اگر عکس اصلی وضوح کمی داشته باشد مراحل زیر را اجرا کنید. این کار بسیار ساده و راحت است.

ابتدا عکسی را که می خواهید ویرایش کنید انتخاب و ان را بازکنید سپس از منوی بالایی روی Image کلیک کنیدوگزینه Image Size را انتخاب کنید. در زیر resample Image باید گزینه Bicubic Smother را از کادر کشویی انتخاب کنید به صورت پیش فرض معمولاً گزینه Bicubic فعال است.

 

حالا ابعاد تصویر را در این پنجره ظاهر شده به ۵۴۴ در ۶۰۵ تغییر می دهیم فقط گزینه Bicubic Smother تفاوت بسیاری در نتیجه نهایی خواهد داشت و سبب می شود تصویر حالت ملایم و نرم تری داشته باشد تا گوشه های تیز و مربع شکل.

1

حال باید روی جزییات کار کنیم تا تصویر باز هم بهتر به نظر بیاید برای این منظور از Lab Color استفاده می کنیم و در حالیکه عکس شما انتخاب شده است از منوی بالایی این مسیر را طی کنید.

Image>> Mode >> Lab Color

حال باید اطمینان حاصل کنید که پنجره مربوط به channels باز است در غیر این صورت کافیست از منو این مسیر را انتخاب نمایید:

Window>> Channels

در پنجره Channels باید روی تصویر چشم که کنار کانال های a و b هستند کلیک کنید تا دیده نشوند و فقط کانال Lightness قابل دیدن باشد

2

اکنون در حالیکه کانال Lightness انتخاب شده است را از منو روی Filters کلیک کنید و سپس قسمت Sharpen گزینه Smart Sharpen را انتخاب نمایید. Filters >> Sharpen>> Smart Sharpen

3
درپنجره ظاهرشده می توانید تنظیمات لازم را انجام دهیدو وضوح تصویر را بیشتر کنید .

 

co5010
حال می توانید کانال های b و a را نمایان کنید همچنین می توانید تصویر خود را به مود RGB بازگردانید.

برای اینکه بتوانید به آموزش های جدید ما دسترسی داشته باشید به شما توصیه می کنیم که آدرس ایمیل خود را در خبرنامه سایت علمولوژی ثبت کنید و هر شب آموزش های ما را در ایمیل خود دریافت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *