آموزش و راهنمای کلی کار با اینستاگرام

instagram نرم افزاری ست که شما می توانید بر روی تلفن هراه خود نصب کنید این نرم افزارمی‌تواند افکت‌های تصویری فوق العاده ای را روی عکس‌ها ایجاد کند.با این برنامه می‌توانید عکس‌هایی را که دارای تصاویر جالبی هستند ایجاد کنید و آنها را با دیگر کاربران شبکه مجازی اینستاگرام به اشتراک بگذارید، همچنین می‌توانید هر روز عکس‌های زیادی را که دیگر کاربران عکاسی میکنند و این افکت‌ها را روی آنها ایجاد می‌کنند نگاه کنید و لذت ببرید. در ادامه بیشتر با این نرم افزار اشنا خواهیم شد ابتدا چهار گزینه اصلی این نرم افزار را به شما معرفی می کنیم.

توصیه های پیش از آموزش: توصیه می کنیم پیش از هر چیز این نرم افزار را روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید و قدم به قدم با توضیحات پیش روید. در وصورتی که با توضیحات به مشکل برخوردید می توانید از این تصاویر استفاده کنید.

تجربه ی کار عملی همراه با آموزش موجب می شود که به راحتی بتوانید آموزش را بفهمید. از طرفی هم می توانید ابتدا، کمی با برنامه کار کنید و بعد به سراغ این آموزش بروید تا یک پیش زمینه  در مورد برنامه داشته باشید.

گزینه‌ی اول : پست‌های ارسال شده توسط اشخاصی که آن‌ها را فالو کرده‌اید درصفحه اصلی برنامه نمایش داده می شود.

insta

گزینه‌ی دوم

بخش جستجوی در نرم افزار اینستاگرام است که شما می توانید به چند روش مختلف در این برنامه به جست وجو بپردازید ابتدا بر روی گزینه ذره بین کلیک کنید عکس‌ها و ویدئوهایی به صورت اتفاقی از حساب‌های اینستاگرام بر اساس علایق شما نمایش داده می‌شوند.. اینکار را در دو تب Photo عکس‌های اتفاقی، و در تب People پیج‌های متفاوت مشاهده خواهید کرد. در همین بخش با کلیک بر روی کادر جستجوی بالا، با دو بخش. Usersو Hashtag. روبه رو می شوید اگرمی خواهید صفحه‌های مربوط به آن کلمه برای شما نمایش داده شود کلمه‌ در بخش اکانت‌ها جستجو شود،  ، و اگرمی خواهید تمامی عکس‌های مرتبط با موضوع جستجو شده‌، برای شما به نمایش در اید همین کلمه در بخش هشتگ‌ها جستجو شود.

noti-3

گزینه‌ی سوم

بخش مدیریت اعلان‌ها است. این بخش شامل دو برگه با عنوان You و Following است. اگر کسی برای شما درخواست دوستی بفرستد، عکس شما را لایک کند یا برایتان کامنت بگذارد در بخش You به شما اطلاع رسانی خواهد شد. اگر می خواهید اطلاعات مختصری از افرادی که آن‌ها را فالو کرده‌اید پیدا کنید.به بخش followingبروید. وقتی اینستاگرام را بازمی کنید در صورتی که اعلان جدیدی برای شما وجود داشته باشد، یک نقطه نارنجی رنگ روی این گزینه ظاهر می‌شود تا به شما این موضوع را اطلاع‌رسانی کند.

گزیه چهارم

نیزمربوط به پروفایل شخصی شما است. که تمامی عکس‌ها و ویدئوهایی که ارسال کرده‌اید در ان می باشد.

menu2

در منوی تنظیمات چند گزینه وجود داردبرای رفتن به این بخش وارد پروفایل شخصی خود می شویم وروی سه نقطه درمنوی بالایی کلیک می کنیم

در بخش Post You’ve liked همان طور که از نامش پیداست به پست‌های لایک شده و تمامی عکس‌ها یا ویدئوهایی که لایک کرده‌اید مربوط می شود. بخش Private Acc نیزدیگر کاربران برای دیدن پست‌ها و لیست فالوهای شما ابتدا باید درخواست دوستی ارسال کنند و بعد از قبول درخواست توسط شما، می توانند پروفایلتان را مشاهده کنند. بخش: Linked Accاگر می خواهید اکانت فیسبوک، توئیتر و..خود را به اینستاگرام متصل کنید به این بخش بروید همچنین می توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید و با استفاده از آن پست‌های ارسال شده را نیز بین اکانت‌ها همگام‌سازی کنید با مراجعه به بخش Push Notification نیز می‌توانید نحوه‌ی اطلاع‌رسانی‌ها را مشخص کنید.

setting2

برای اینکه اطلاعات شخصی خود شامل نام- نام کاربری-ایمیل-شماره تلفن و…را تغییر دهید ابتدا وارد پروفایل شخصی خود شده وسپس بر روی گزینه‌ی Edit Profile کلیک کنید وبه ویرایش هر کدام که مایل بودید بپردازید.

برای اینکه پست های خود را در اینستاگرام ارسال کنیم.ابتدا با ورود به برنامه ، در بین ۴ دکمه‌ی اصلی برنامه، یک دکمه‌ی آبی رنگ با آیکون دوربین وجود دارد که با کلیک بر روی آن، دوربین اینستاگرام اجرا می‌شود . شما می توانید در همان لحظه به عکاسی یا فیلم برداری بپردازید وبعد از انجام افکت بر روی ان را منتشر کنید.اگر می خواهید عکس یا ویدوئی را از کارت حافظه خود به اشتراک بگذارید می توانید از دیگر بخش های همین گزینه استفاده کنید .همچنین می توانید پست های خود را از طریق کامپیوتر ارسال کنید.

post-send

از دیگر امکانات اینستاگرام می توان به حذف و ویرایش پستهای ارسالی اشاره کردبرای ویرایش پست ارسالی بر روی سه نقطه کلیک کرده و گزینه edit را انتخاب میکنیم برای حذف ان نیز گزینه delete را انتخاب می کنیم.

edit-delete

در این بخش به تعریف هشتگ وکاربردهای ان می پردازیم .هشتگ به معنای طبقه‌بندی یا Category است.شما می توانیددر این بخش پست های خود را براساس موضوع طبقه بندی کنیدتا در جست وجو به اسانی پیدا شوند این موضوع با کمک کاراکتر # انجام می‌شود به این معنا که با قرار دادن این کاراکتر در ابتدای کلمات، می‌توان آن‌ها را به یک دسته‌بندی برای پست تبدیل کرد. . درواقع می‌توان گفت که ارزش این روش نسبت به بخش جستجوی اکانت‌ها به سه دلیل بسیار بالاتر است.

cat-u-h

ددلیل اول:با جست وجو یک کلمه در بخش حساب‌های کاربری، تنها صفحه‌هایی را خواهید یافت که صرفا مربوط به ان کلمه می باشد.یا به نوعی از ان کلمه در حساب کاربری خود استفاده کرده باشند.

دلیل دوم: به کمک هشتگ‌ها، می‌توان به سرعت کلمه یا موضوعی را در بین تمام کاربران اینستاگرام جستجو کردو سرعت عمل بالایی دارد.

دلیل سوم : می‌توان مجموعه‌ای از عکس‌ها با محوریت‌های خاصی را در مکانی عمومی جمع‌آوری کردو. قابلیت استفاده‌ برای برگزاری کمپین‌های مختلف است.به کمک هشتگ ها می توانید موضوعات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید مزیت دیگر این روش نیز هنگامی است که شما به دنبال پیج شخصی فردی خاص هستید اما اطلاعی از ID دقیق او ندارید. در این هنگام کافی است تا به بخش هشتگ‌ها رفته و کلمه مورد نظر را جست وجوکنید.

شما می توانید از طریق direct پیام خصوصی ارسال کنید البته این موضوع تنها به عنوان ارسال مطبی خاص استفاده می‌شود و نمی‌توان آن را به عنوان یک ابزار ارتباطی یا چت آنلاین به حساب آورد. زیرا در این بخش شما مجبور به ارسال عکس یا ویدئو در کنار پیام متنی خود خواهید بود و بعد از ارسال آن، شخص مورد نظر می‌تواند به صورت کامنت به آن جواب دهد

برای اگاه شدن از پست های افراد خاص می توانید انها را وارد لیست کرده تا هر زمانی که پست جدیدی گذاشتند شما از ان مطلع شوید. برای این امر کافی است به پروفایل افراد مراجعه کنید و بعد از لمس گزینه‌ی سه‌نقطه، روی گزینه‌ی turn on notification کلیک کنید.

برای بلاک کردن افراد مزاحم و جلوگیری از ورود آن‌ها به اکانت خود کافی است تا در همان منوی بالا، دکمه‌ی Block را انتخاب کنید.

به طور پیش‌فرض در اینستاگرام امکان دانلود عکس‌ها وجود ندارد و برای این موضوع به ناچار باید از ابزارهای جانبی، یا اینستاگرام‌های مود شده استفاده کرد

شما در اینستاگرام قادر به تگ کردن افراد در عکس خواهید بود . این عمل، به معنای ثبت اکانت یک شخص یا شی در عکس می باشد. برای این کار و تگ کردن افراد در عکس‌های خودتان کافی است تا در بخش پایین توضیحات عکس، گزینه‌ی Tag People را زده و با کلیک روی صورت شخص یا هر مکان دلخواه از عکس، نام فرد مورد نظر را به آن بچسبانید.

cat01

برای تگ کردن افراد در یک متن کافی ست تا علامت @ را در ابتدای نام‌کاربری قرار بدهید وسپس ان را پست یا کامنت کنیداین موضوع زمانی کاربرد خواهد داشت که قصد جواب دادن به کامنت فردی را داشته باشید و با این امکان، بتوانید او را از جواب ارسال شده توسط خودتان آگاه کنید. ضمن آنکه از این ویژگی می‌توان برای هدایت دوستان خود به یک پست خاص که فکر می‌کنید برای او جالب است نیز استفاده کنید.

با کلیک روی گزینه‌ی Find Contacts، اینستاگرام به بررسی شماره‌های موجود در تلفن شما می‌پردازد و هر کدام از آن‌ها را که در این شبکه‌ی اجتماعی عضو باشد، به شما معرفی خواهد شد. شما از طریق شماره تلفن می توانید دوستان خود را پیدا کنید البته در صورتی که در بخش اطلاعات کاربری‌شان، شماره موبایل خود را ثبت کرده باشند.

direct

برای کپی کردن یک پست یا کامنت کافی ست تا روی آیکون کامنت، در زیر هر عکس کلیک کنید در این بخش با کلیک روی هر کامنت یا حتی متن اصلی پست، پنجره‌ای جداگانه باز می‌شود که با کلیک بر روی گزینه‌ی Copy متن مورد نظر کپی خواهد شد. برای لایک کردن عکس ها وجمع اوری انها  . تنها با دوبار کلیک روی هرعکس، تصویر مورد نظر به لیست عکس‌های لایک شده توسط شما اضافه می‌شود و آیکون قلب زیر آن نیز قرمز می‌شود .

یکی دیگر از مشکلاتی که در اینستاگرام وجود دارد، عدم فالو شدن اکانت‌های مختلف است که می تواند به دلایل زیر باشد:

۱. اگر این اتفاق تنها برای برخی از اکانت‌ها می‌افتد، پیج مورد نظر شامل فیلترینگ هوشمند شده است. در این حالت اگر وارد پروفایل شخص شوید هیچ عکسی برای شما بارگذاری نخواهد شد.

۲. دلیل دوم بلاک شدن شما است. اگر تعداد زیادی پیج را پشت سر هم فالو کنید، اکانت شما به مدت ۱ ساعت توانایی فالو کردن را از دست خواهد داد حل آن نیز تنها کافی است چند ساعت صبر کنید تا این مشکل به صورت خودکار رفع شود.

۳. اگر این اتفاق برای تمام کاربرانی که فالو می‌کنید می‌افتد، و همچنین با صفحه‌ی سفید رو به رو نمی‌شوید، اکانت شما به سقف تعداد فالوی مجاز رسیده است بنابراین اگر شاهد چنین مشکلی بودید، اقدام به افزایش فالوئر‌های خود (۱۰ الی ۱۲ نفر) کرده و سپس پیج‌های مورد نظر را فالو کنید.

در صورتی که به دنبال آموزش های اینچنینی هستید می توانید ایمیل خود را در خبرنامه ثبت کنید تا آموزش ها را به ایمیل تان ارسال کنیم.

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *