برای یادگیری بهتر ایستاده درس بخوانید

دانشمندان و متخصصات سال ها است که به دنبال شیوه هایی هستند که بتوانند کارایی و بازدهی آموزشی دانش آموزان خود را افزایش دهند. این دانش آموزان بیشتر از از نظر روانشناسی و روح و روان مورد بررسی قرار می گیرند تا بتوان برای بهتر درس خواندن و یادگیری بیشتر آنان تدابیری را اندیشید.  یمی از دانشمندان بخش سلامت عمومی مرکز علوم بهداشت تگزاس دریافتند، دانش‌آموزانی که پشت میزهای ایستاده در کلاس درس حضور دارند، در مقایسه با دانش‌آموزان نشسته توجه بیشتری به کلاس درس دارند.

hhs2141

یافته ها و تحقیقات نشان می دهد افرادی که در سر کلاس به صورت ایستاده درس می خوانند تا ۱۲ درصد بازدهی بیشتری دارند. این مثل این است که فرد حدود ۷ دقیقه در هر درس بیشتر زمان گذاشته است.

در بررسی که توسط محققان تگزاسی صورت گرفت بر این نکته دست یافتند که از میان سیضد کودکی که در مقاطع تحصیلی دوم تا چهارم تحصیل می کردند و مدت یک سال مورد نظر بودند فعالیت های کلاسی خیره کننده تری مشاهده شده است. برای نمونه محققان به بررسی میزان شرکت دانش‌آموزان در مسئولیت‌های اجباری مانند پاسخ‌دادن به سوال‌ها، بالابردن دست یا شرکت‌ فعالانه در بحث و همچنین رفتارهای غیراجباری مانند صحبت‌کردن در خارج از نوبت آن‌ها آنان پرداختند .

برای بررسی این کودکان از میزهای ایستاده ای استفاده کردند که یک کرسی یا صندلی کوچک کنار آن قرار دارد و کودک می تواند حین درس خواندن روی آن گاهی بنشیند اما عموما دانش آموزانی برای این تست در نظر گرفته شدند که ذاتا دوست دارند هنگام تحصیل بایستند.

از طرفی میزان چاقی این کودکان نیز مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که کودکانی که ایستاده درس می خوانند حدود ۱۵ درصد لاغر تر از دیگرانند چرا که ایستادن موجب سوزاندن کالری می شود. این میز ها در واقع نوعی جلب توجه کودک به درس می انجامد و موجب می شود که سر کلاس حواسش جمع تر هم باشد. از طرفی اختلالات رفتاری فرد را کاهش می دهند. جزئیات این تحقیق در مجله Health Promotion and Education منتشر شد.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *