بررسی بازی انگری بردز

Scr-of-AB2-3-1024x576

بازی انگری بردز از محبوب ترین بازی های مورد علاقه در دنیا می باشد که پس از طراحی و ساخت آن به مرور افراد را به سمت خود کشاند و اکنون تبدیل به قطبی خاص در رده ی بازی های اندروید و سیستم تبدیل شده است.

بازی انگری بردز در سال ۲۰۰۹ با انتشار خود توانست دیگر سری های خود را وارد دنیای مجازی کند بازی هایی همچون  Seasons، Rio، Space و حتی Angry Birds: StarWars!در مجموع بیش از ۱۰ نسخه از این سری بازی منتشر شد که هر کدارم از نظر هیجان در درجه ی بالایی قرار داشتند و تمامی رده های سنی جوامع را درگیر خود ساختند . حال می توان گفت فرصت آن رسیده که شرکت روویو سازنده ی این بازی وارد مرحله ی تازه ای شود و نسخه ی دوم این بازی را منتشر کند Angry Birds Star Wars II در سال ۲۰۱۳ وارد دنیایی دیگر و سبکی متفاوت شد که می توان اذعان کرد که این سری از ماهیت قبلی خود اندکی فاصله گرفت و چهار بازی منتشر شده ی بعدی تنها شخصیت های آشنای هر سری را دارا بودند.

angry-birds-2-scr-4

برای بررسی angry birds باید از این جا شروع کنیم که یک عمل ساده یعنی کشیدن پرندگان به سمت عقب و رها کردن آن ها در بین خوک های سبز و جداره های محافظ آن ها که در آن کمین کرده اند باعث شده است توجه افراد بسیار زیادی را به دور از هیچ محدودیت سنی به خود جذب کند و این یک ترفند بسیار زیبا و رندانه است که شرکت سازنده توانسته بهربرداری زیادی از آن بکند.

بازی Angry Birds 2 حاوی ۲۴۰ مرحله می باشد و احتمالا در آینده مراحل متعدد دیگری از آن را تجربه خواهیم کرد . نکته ی جالب دیگر این است که هر مرحله خود به چند قسمت دیگر می رسد این سری بازی بسیار تو در تو بوده که با انتشار آن در روز اول نه ما و نه هیچ کس دیگر نتوانستیم به مراحل پایانی آن برسیم که این نشان دهنده ی حجیم بودن مراحل و تعدد بسیار آن است . برای انجام بازی ۵ طلسم وجود دارد که با داشتن آن ها هیچ مرحله سخت و غیر قابل فتح نمی باشد . ما توانستیم بازی انجام این بازی به صورت تیمی و پس از گذراندن ۶۱ مرحله از آن تمامی ویژگی های این بازی و امکانات آن را کشف کنیم در قدم اول منوی بازی بسیار زیبا و جذاب طراحی شده است که با ورود بر آن رغبت برای ادامه ی بازی فراهم می شود بعد از آن یک نقشه برای سیر هر مرحله قرار گرقته است که این نقشه شماره های هر مرحله level را بر روی خود ثبت می کند و طرح آن به صورت جاده ای بوده که پرنده ی avatar بر روی آن حرکت می کند. پس از ورود به بازی شاهد آپشن های دیگری می باشیم که از جمله در بالای صفحه سمت چپ تعداد life های شما را نشان می دهد و شکل آن به صورت قلب قرمز می باشد مکانیزم آن به این صورت است که اگر در حین بازی شکست بخورید یک لایف را از دست می دهید و برای به دست آوردن آن باید ۳۰ دقیقه صبر کنید تا لایف از دست رفته را جبران کنید البته در مراحل ابتدایی نیازی به این فرآیند نیست چون بازی ۵ لایف را در اختیار شما می گذارد و اگر چنانچه شما بار اولتان هست که وارد این بازی شده اید باز هم می توانید مراحل ابتدایی را به راحتی سپری کنید چرا که این مراحل حکم دست گرمی را برای بازیکنان دارد از طرفی این بازی قابلیتی دیگر را برای بازیکنان در نظر گرفته است و آن این است که در صورتی که شما هر پنج لایف را از دست دادید و حوصله صبر کردن برای بازیافت آن ها را ندارید می توانید یک ویدئوی تبلیغاتی که برای شما درنظرگرفته شده است را تماشا کنید و یک لایف به دست آورید . از امتیاز های دیگری که این بازی برای کاربران در نظرگرفته است این است که در هر مرحله اگر بتوانید با پرتاب کردن پرندگان آسیب بیشتری وارد کنید در همان مرحله یک پرنده ی اضافی به شما داده می شود. آیتم های مهم دیگری که در این بازی قرار داده شده است به دست آوردن الماس می باشد به صورتی که دریافت آنها به صورت رایگان بسیار دشوار و زمان بر است و در هر روز تعداد معدودی می توان دریافت کرد اما می توان با پرداخت درون برنامه ای حدود ۱ دلار ۸۰ الماس خریداری نمود و در مراحل بعدی از آن استفاده کرد بازی به گونه ای طراحی شده است که در مرحله ی ۵۰ به بعد دیگر نمی تاونید از بازی لذت ببرید و الماس های رایگان به دست آورید و همین عامل ممکن است باعث شود شما بازی را کنار بگذارید.

angry-birds-2-scr-2

یک گرافیک شاد و بسیار زیبا

وقتی کاربران وارد بازی های انگری بردز می شوند شاهد محیطی گرافیکی خاص می باشند که برخی از آن ها بسیار جذاب بوده و باعث لذت و هیجان کاربران می گردند در سری های قبلی بازی انگری بردز از لحاظ گرافیکی و همچنین راحت بودن مراحل ابتدایی بازی باعث می شد کاربران عصبانی شوند ولی در این بازی تدابیری اندیشیده شده است که هرچه قدر پیش روید باز هم از هیجان بالای بازی لذت خواهید برد این هیجان تنها به دلیل وجود طلسم هایی است که در بازی استفاده می شود و آن ها با به دست آوردن الماس بیشتر افزایش می یابند البته هر طلسم را در طول بازی تنها ۳ مرتبه می توانید استفاده کنید و برای استفاده ی بیشتر نیازمند الماس بیشتر می باشید که با خریداری آن ها می توانید طلسم ها را افزایش دهید.

angry-birds-2-scr-1

از جمله ی طلسم ها که تعداد آن ها ۵ عدد می باشد می توان به اولینشان تحت عنوان طلسم اردک ها (Golden Duck) اشاره نمود این طلسم فرایند بسیار جالبی را دارد به صورتی که با پرتاب اردک موردنظر در محل مورد تخریب، ناگهان از آسمان تعداد زیادی اردک در آن محل میریزند و باعث خراب شدن و ویرانی همه ی اشیا در آن ناحیه می گردند. طلسم بعدی frost نام دارد که باعث منجمد کردن هر آن چه که در محل برخورد می باشد می شود از جمله سنگ ، چوب و دیگر اشیا مورداصابت که این عمل باعث می شود بعد از پرتاب دیگر پرندگان خرابی وسیعی را در محل مورد نظر انجام دهد. طلسم بعدی Hot Chili نام دارد این طلسم به شکل فلفل است به گونه ای که با پرتاب این فلفل در محل یکی از خوک ها آتش گرفته و با منفجر شدن خود هر چه در اطرافش وجود دارد را ویران می کند و از تخریب بالایی برخوردار است طلسم بعدی Phg Inflater نام دارد با پرتاب این طلسم اتفاق لذت بخشی می افتد و آن این است در هنگام استفاده از این طلسم در محل پرتاب خوک ها باد می شوند و آنقدر ادامه پیدا می کند تا هر کدام بترکند و همه ی آن ها را از بین می برد. آخرین طلسم Mighty Eagle نام دارد این طلسم از دیگر طلسم های نام برده شده بسیار مخرب تر است و هیجان استفاده از آن نیز به مراتب بیشتر از دیگر طلسم ها می باشد به گونه ای که هنگام استفاده از آن طوفانی به پا می شود و هرچه در مسیرش وجود داشته باشد را از بین می برد.

angry-birds-2-scr-3

امیدواریم توانسته باشیم توضیحات مفیدی در این زمینه به صورت نیمه علمی و مختصر بیان کرده باشیم و شما را در استفاده و لذت از این سری بازی های angry birds تشویق کرده باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *