بررسی بازی خروس جنگجو

Screenshot_2015-01-05-20-19-083-1024x617

بازی های بسیاری در فضای مجازی وجود دارند که برخی از آن ها تنها وقت کاربران را تلف می کند و هیچ گونه جذابیتی را ندارند ولی بازی هایی هم پیدا می شوند که به نوبه ی خود می توان آن ها را از جذاب ترین بازی ها دانست. بازی مورد بحث ما یعنی خروس جنگی از دسته ی همان بازی ها هستند. این بازی را می توان به استاندارد های جهانی نزدیک دانست و آن را رقیب بازی های بزرگ دنیا محسوب کرد در ادامه با ما با بررسی این بازی همراه باشید.

در ابتدا بدون هیچ مقدمه چینی باید اظهار کرد این بازی از ابعاد مختلفی مشابه بازی معروف Clash of Clans می باشد. حال باید پرسید که این شباهت چه چیزی را بیان می کند برای توضیح آن باید از دو جهت آن را مشاهده نمود از طرفی این شباهت خوب است چون نشان می دهد که برنامه نویسان ایرانی قدرت و مهارت برنامه نویسان خارجی و استعداد پیاده سازی آن را دارند که می توان از پروژه های بزرگ آن را تلقی کرد. از جهتی دیگر بد است دلیل آن نیز این است که بازی سازان ایرانی ایده ی جدیدی در ساخت بازی نداده اند و تنها با نسخه ی فارسی شده ی یک بازی که به سبک دیگر بازی های قدرتمند خارجی بوده مواجه می شویم. استودیوی سازنده ی این بازی یعنی همان استودیوی معروف مدریک برای ساخت این بازی بسیار تلاش کرده است و وقت و هزینه ی بسیاری صرف کرده است که خود لایق تحسین است ولی برای رقابت با بازی های بزرگ جهانی می بایست فراتر از این تلاش ها زحمت کشید تا رقیبی در مقابل آن ها محسوب شویم.

وقتی که بازی را دانلود کرده و آن را نصب و اجرا می کنید در ابتدای بازی با خروسی راهنما رو به رو می شوید که این خروس با زبانی شیرین برای شما توضیحات ابتدایی و شروع بازی را بیان می کند که می توان گفت حتما تجربه ی چنین بازی هایی را داشته اید ولی هیچ وقت زبانی به شیرینی این بازی را تجربه نکرده اید همچنین شاید به طور کلی چنین بازی هایی را تجربه نکرده اید و با آزمون و خطا بازی را به پیش برده اید.

بازی دارای منویی با قسمت های متعدد است که به خوبی و با رعایت استانداردهای لازم سازماندهی شده و تمام کاربران می توانند به راحتی از امکانات موجود استفاده کنند. البته راهنمای تعاملی “خروس جنگی” نیز در هنگام شروع، نحوه کار را به شما می آموزد و بدین ترتیب هیچ گونه مشکلی باقی نخواهد ماند. درکل باید گفت که این بازی اندرویدی از یک رابط کاربری روان بهره می برد و می توان آن را جزء نمونه های حرفه ای به شمار آورد.

از لحاظ ظاهری، نقاط قوتی همچون رنگ بندی زیبا و هماهنگ، چیدمان مرتب و هوشمندانه اجزای صفحه، آیکن های یکپارچه و گویا، فونت خوانا و به کارگیری انیمیشن ها و افکت های تصویری در جای مناسب در رابط کاربری و منوهای “خروس جنگی” به چشم می خورد. کاملا مشخص است که تولیدکنندگان این بازی دقت نظر بالایی در طراحی قالب گرافیکی آن داشته اند و نمی توان نقصی از این بابت مشاهده کرد.

Screenshot_2015-01-05-20-19-087-1024x617

تنوع محیط بازی و اجزای تشکیل دهنده آن، طراحی خوب کاراکترها و سایر عناصر بازی، انیمیشن های جذاب به همراه افکت های تصویری هیجان انگیز و همچنین موزیک متناسب با موضوع و افکت های صوتی جالب، از جمله نکات مثبتی هستند که باعث جذابیت هر چه بیشتر “خروس جنگی” شده اند. یکی از نکات قابل توجه در بازی فوق، امکان خلق کاراکترهای متفاوت می باشد که به عهده خود کاربران گذاشته شده است. بدین ترتیب شما میتوانید ظاهر خروس خود را بنا بر سلیقه شخصی آماده کنید.

با توجه به موارد اشاره شده، همه چیز کامل به نظر می رسد و تنها یک نقص عجیب وجود دارد بطوری که برای خروج از بازی دکمه ای پیش بینی نشده و باید از دکمه سخت افزاری Home استفاده کنید! البته وجود این همه نکات مثبت در “خروس جنگی” ما را قانع می کند تا از این نقص چشم پوشی کنیم و امیدواریم در آینده برطرف گردد.

قابلیت جالب دیگری که در “خروس جنگی” گنجانده شده، امکان انتقام گیری از حریفانی است که قبلا شما را شکست داده اند اما سوال اینجاست که از کجا باید این حریفان را شناخت؟ درصفحه اصلی بازی و جایی که کاراکتر ساخته شده به همراه مشخصات آن نشان داده میشود، بخشی تحت عنوان پیام ها به چشم میخورد که با ورود به آن لیست مبارزات انجام گرفته و نتیجه آنها قابل مشاهده می باشد. حال با لمس دکمه انتقام گیری و البته با محک زدن حریف، می توانید تلافی کنید!

تنوع بسیار زیاد تجهیزات کمکی در این بازی اندرویدی، یکی از مهم ترین نکات مثبت آن محسوب می گردد بطوری که انگیزه لازم را برای انجام بازی به تعداد دفعات زیاد به کاربران می بخشد و علاوه بر این هیجان گیم پلی را نیز بیشتر می کند. “خروس جنگی” از این بابت مستحق دریافت امتیاز بالایی می باشد زیرا فراهم کردن بستری که در آن کاربران احساس یکنواختی نکنند، در یک بازی بسیار اهمیت دارد. بد نیست بدانید، تجهیز کردن کاراکتر به وسیله سکه و یا الماس هایی که در طول بازی بدست می آورید انجام می پذیرد و درصورتی که به مقداری بیشتری احتیاج پیدا کنید، می توانید با استفاده از سیستم خرید درون برنامه ای تهیه نمایید. البته با پیشرفت و افزایش سطح هرکاربر نیز تعداد محدودی الماس به او تعلق می گیرد.

مورد دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم، اعمال محدودیت هایی در انجام بازی “خروس جنگی” می باشد. این محدودیت ها که شامل کم شدن انرژی کاراکتر برای مبارزه، معیوب شدن سلاح ها و دیگر تجهیزات و همچنین به کارگیری تنها دو سلاح در هر نبرد می شود، به این دلیل پیاده سازی شده اند تا همه کاربران از نظر وقتی که برای انجام بازی دارند به تعادل نسبی برسند. برای مثال افزوده شدن هر یک مقدار به انرژی نیاز به صرف ۳۰ دقیقه زمان دارد و یا برای تعمیر یک سلاح علاوه بر مصرف سکه بایستی زمان مشخصی را منتظر بمانید. البته به منظور تسریع در امر احیا شدن، می توانید از ذخیره الماس های خود نیز استفاده کنید. به کارگیری تعداد محدود سلاح در هر مبارزه هم به این دلیل است که برخی کاربران بطور بی رویه قدرت خود را افزایش ندهند.

حال که درمورد همه چیز توضیح دادیم بهتر است به سیستم امتیازدهی “خروس جنگی” نیز اشاره ای داشته باشیم. رتبه بندی کاربران در بازی فوق بر اساس سطح آنها و تعداد مدال هایی که کسب کرده اند انجام میشود. این دو مورد به یکدیگر مرتبط هستند و افزایش سطح همواره با افزایش تعداد مدال ها همراه می باشد. رتبه بندی کاربران در یک بازی آنلاین، بهترین ترفند برای تشویق آنها به انجام مجدد بازی و رقابت با سایرین است.

در پایان ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که تولید کنندگان “خروس جنگی” در آینده قابلیت نبردهای گروهی (قبیله ای) را نیز به آن اضافه خواهند کرد و بدین ترتیب باید منتظر هیجان چندین برابر بیشتر در این بازی باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *