بررسی بوگاتی ویرون

d9ca985dc0a885e4ced2e4e6e549c55b_XL

با توجه به مطالب متعددی که در صنعت خودرو سازی گفته می شود و ما گاهی قادر به تشخیص صحت و عدم صحت آن ها نمی شویم سعی بر این داریم که مطالب تایید شده را به شما خوانندگان محترم ارائه کنیم.

در این مطلب قصدمان توضیح در مورد بوگاتی ویرون و نوع فراتر آن که هنوز نمی توان به قطعیت در مورد آن سخن گفت بپردازیم.

کمپانی فرانسوی بوگاتی که شاهکار قرن را به جهان ارائه نمود در تیزری فکر و تصور به غیر ممکن ها پرداخته است. این سخن به این معنی می باشد که شرکت بوگاتی قصد دارد فعالیتی جدید و معرفی سازه ای باور نکردنی را داشته باشد. البته در همین حد بوگاتی تصور انسان به بی نهایت ها نیز میل می کند. در صنعت ساخت اتوموبیلی همچون بوگاتی می بایست اخرین تکنولوژی های روز دنیا به کار روند تا بتوانند چنین شاهکار قدرتمندی را طراحی کنند. در جهان تاکنون اتوموبیل های زیادی تولید شده است که نمی توان در همه ی ابعاد آن ها را با یکدیگر مقایسه نمود ولی در بوگاتی مکانیسم به کار رفته واقعا جای تامل دارد. سرعت بالا یعنی تجهیزات دقیق تر و علمی تر. قدرت همراه با سرعت بالا در یک جمله یعنی مهارت و تکنولوژی همراه با هزینه های بالاتر. این مفاهیم موضوعاتی است که در صنعت هوانوردی و سازه های هوایی زیاد به کار می رود چرا که سرعت بالا نیازمند ساعت ها بحث و تبادل نظر بر یک دستگاه می باشد که در کارخانه های هواپیما سازی بر آن بسیار مانور می دهد. حال سرعت بالای بوگاتی این اتوموبیل را به سازه های هوایی نزدیک می کند. به همین دلیل چند تن از شرکت های بزرگ هواپیما سازی در ساخت بوگاتی نقش داشتند.

بوگاتی‌ ویرون و لامبورگینی دو خودروی رویایی و پرقدرت در تمام جهان شناخته می‌شوند. یعنی به نظر نمی‌آید پرقدرت‌تر از این دو خودرو هم در جهان وجود داشته باشد. همانطور که این دو خودرو جزء پرقدرت‌ترین خودرو های جهان شناخته می‌شوند از لحاظ قیمت هم از گران‌ ترین خودرو های جهان هستند.

نکته اما یک مقایسه ساده میان مشخصات فنی این دو خودرو نیست بلکه مهم این است که از جنبه ‌هایی نظیر سرعت و زیبایی کدام‌ یک پشت حریف را به خاک می‌ مالد.

url

بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۲ توسط زیر مجموعه شرکت فولکس‌ واگن ساخته شد و پس از چندی به گران ‌ترین خودرو جهان تبدیل شد. این خودرو همچنین رکورد پر قدرت ‌ترین خودرو ها را شکست و پر سرعت ‌ترین خودروی جهان شد. این خودرو موتوری بسیار پیشر‌فته و ۱۶ سیلندر دارد که تمام قدرت خودرو را تولید می‌کند. دیگر مشخصات فنی این خودرو از رادیاتور گرفته تا سیستم کمک‌فنر و تعلیق آن براساس پیشرفته ‌ترین تکنولوژی‌ های روز ساخته شده ‌است. موتور این خودرو می‌تواند ۹۸۷ اسب ‌بخار نیرو تولید کند. ۹۸۷ اسب ‌بخار نیرو شاید برای یک خودرو بسیار رویایی باشد اما بوگاتی این رکورد را شکست و توانست زمینه رو کم کنی لامبورگینی را فراهم کند. این اما پایان داستان نبود.

در بررسی سرعت این ابر خودرو باید بیان کرد که نهایت سرعت آن ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت در کیلومتر آن ثبت شده است ولی در تست سرعت در خیابان های مخصوص تست سرعت تنها تا ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت برای این خودرو تست شده است که این سرعت بسیار زیاد بوده و می توان آن را معادل سرعت تیک آف یک هواپیما دانست. سیستم آیرودینامیکی ویرون به گونه ای طراحی شده است که عملا از پرواز این خودرو جلو گیری می کند و کلمه ی پرواز برای این سازه به دور از انتظار نیست. برای مفهومی تر شدن مطلب باید بیان کرد که در سرعت های بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در قسمت عقب خودرو صفحه ای به طور عمودی مایل بیرون به صورت خودکار بیرون می آید و جریان هوای عبوری با برخورد به این صفحه نیرویی عمودی به خودرو وارد می کند و نمی گذارد خودرو از زمین بلند شود. به صورت علمی تر باعث درگ عمودی می شود و وزن خودرو را بالا می برد. تا سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز وزن بیش از ۲ تن ماشین مانع بلند شدن و سبک شدن آن می شود. خودرویی که علم مکانیک و اتوموبیل سازی را به رخ جهان می کشد.

بی شک بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) قوی ترین ، سریع ترین و گران ترین خودروی غیر مسابقاتی جهان است . این خودرو در سال ۲۰۰۶ وارد بازار خودرو های سوپر اسپرت گردید که طبق تصمیم مدیران کمپانی تنها ۳۰۰ دستگاه از آن تولید می گردد . نام خودرو نیز از نام راننده مشهور فرانسوی مسابقات ۲۴ ساعته لمان( Le Mans ) در سال ۱۹۳۹ آقای پیر ویرون (Pierre Veyron) برگرفته شده است . از رقبای اصلی بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) می توان به کونیگ زگ سی سی ایکس (Koenigsegg CCX) ، پاگانی زوندا (Pagani Zonda) و فراری انزو (Ferrari Enzo) اشاره کرد . پیشرانه خودرو ۱۶ سیلندر (W) شکل بوده به حجم ۸ لیتر که در قسمت میانی (Mid-Engine) نصب است و می تواند ۱۰۰۱ اسب بخار نیرو تولید و به چهار چرخ (۴WD) منتقل نماید . همچنین بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) در مدت زمان ۲٫۵ ثانیه قادر است سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر رکورد ثبت شده نیز ۴۰۷٫۵ km/h می باشد .

 

حجم موتور: ۸٫۰ لیتر

حداکثر قدرت: ۱۰۰۱ اسب بخار در ۶۰۰۰دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: ۱۲۵۰ نیوتن متر در ۲۲۰۰-۵۵۰۰ دور در دقیقه

سوپاپ ۴ عدد در هر سیلندر

گیربکس: ۷ دنده دستی

 

مصرف سوخت در شهر: ۴۰٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

مصرف سوخت در بزرگراه: ۱۴٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم

طول ۴۴۶۶ میلی متر

عرض ۱۹۹۸ میلی متر

ارتفاع ۱۲۰۶ میلی متر

فاصله دو محور ۲۷۱۰ میلی متر

فاصله چرخ های جلو ۱۷۲۳ میلی متر

فاصله چرخ های عقب ۱۶۳۲ میلی متر

 

سیستم ترمز ABS

دو دیفرانسیل

سیستم کنترل پایداری

رینگ اسپرت

سیستم کنترل سرعت

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

پخش CD

کیسه هوای راننده

کیسه هوای سر نشین جلو

کیسه هوای جانبی جلو

 

قیمت پایه: ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ دلار ( البته این قیمت پایه مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادیست ! )

حال شرکت فولکس فرانسه مبدع بوگاتی سخن از تصور به غیر ممکن ها می راند که خود بستر ساز فکر هایی در این زمینه می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *