جدیدترین یافته ها در مورد رنگ چشم و رفتارهای خاص

با توجه به تحقیقات انجام شده رنگ چشم انسان می تواند بیانگر سلامتی فرد باشد هر چند که گفته می شود رنگ چشم می تواند برروح آدمی نیز تاثیر بگذارد. محققان به تحقیقاتی در رابطه با ارتباط بین رنگ چشم و سلامت او دست یافته اند گروهی از محققان معتقد هستند که رنگ چشم بر میزان تحمل دردی که فرد احساس می‌کند و همچنین احتمال ابتلای فرد به بیماری دیابت قابل تشخیص است همچنین رنگ چشم می تواند بر سرعت ذهن انسان تأثیر گذار باشد.

freshlook-colorblends-motive

تاثیر رنگ چشم بر تحمل درد:

بنا به تحقیقاتی که دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ انجام داده اند ، زنان سفید پوست که رنگ چشم آن ها سبز یا آبی می باشد در تحمل درد و اضطراب نسبت به زنانی که رنگ چشم آن ها قهوه ای می باشد عملکرد بهتری از خود نشان می دهند .

بنا به تحقیقاتی که در نشست سالانه انجمن درد آمریکا عرضه شده است، انا بلفر استاد هوشبری بیان کرد ، با مطالعه ای که بر روی ۵۸ زن باردار انجام داده است نشان می دهد زنانی که دارای رنگ چشم روشن هستند علاوه بر تحمل درد کمتر ، پس از زایمان اضطراب، افسردگی و افکار منفی کمتری را از خود بروز می کنند .

محققان معتقد هستند که عامل ژنتیکی دلیل این امر می باشد در صورتی که برخی از دانشمندان فکر می کردند یک شکل از یک ژن برای رنگ‌های آبی و یک ژن دیگر برای رنگ‌های تیره تر وجود دارد.با این تفاصیر این موضوع نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

پژوهشگر ارشد علوم زیست مولکولی در دانشگاه جان مور لیورپول که جری لوهلانن نام دارد بیان می کند که بر اساس ۱۲ تا ۱۳ تغییر تکی در ژن‌های افراد رنگ چشم را می شود تعیین کرد به گفته وی این علامت های ژنتیکی به ما این شانس را می دهند که رنگ چشم انسان ها را تشخیص دهیم امروزه با به طور حتم می توانیم ۷۰ تا ۹۰ درصد رنگ چشم افراد را پیش بینی کنیم این گروه از محققان درصدد هستند تا با توجه به اسکلت قربانیان قتل و کسانی که بر اثر تصادف کشته شده اند رنگ چشم آن ها را تشخیص دهند.

220080994
ژن‌های چند منظوره :

دانشمندان می‌گویند ژن‌های موجود در تعیین رنگ چشم، چند کاره و چند منظوره هستند. این ژن‌ها کارهای متفاوتی نیز در بدن انجام می‌دهند. مثلا یکی از این ژن‌ها به نام NCX-4 که با بیان رنگ چشم تیره‌تر ( ملانین) مرتبط است پروتئین‌های مختلفی را کنترل می‌کند که یکی از آن‌ها با درد مرتبط است ،همچنین بیماری ارثی کبدی سندورم دوبین جانسون نیز که باعث بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در سلول‌های کبدی می‌شود با ملانین مرتبط است.

 

تمایل چشم آبی‌ها به مصرف الکل :

بنا به تحقیقاتی که دانش پژوهان بیمارستان جورجیا بر روی ۱۲ هزار زن انجام داده اند متوجه شده اند زنانی که رنگ چشم روشن دارند بیشتر از افراد با رنگ چشم تیره ، تمایل به مصرف الکل دارند.

مغز فعال‌تر در چشم قهوه‌ای‌ها :

ملانین ماده ای که در چشم وجود دارد علاوه بر ارتباط الکتریکی بین سلول‌های مغزی که خاصیت عایق و نارسایی دارد. تیرگی رنگ چشم را نیز تعیین می‌کند با توجه به این که هر چقدر این ماده در چشم بیشتر باشد میزان اثر بخشی و حساسیت سلول‌های مغزی نیز بیشتر شده و به طبع آن مغز نیز فعال تر شده و بهتر کار می کند.بنا به تحقیقاتی که در نشریه تفاوت‌های شخصیتی و فردی منتشر شده است به خوبی توضیح می دهد که چرا زمان واکنش در افراد دارای رنگ چشم قهوه‌ای سریع‌تر از چشم روشن‌هاست.

The-best-eye-shadow-colors-for-eyes-Photos-irannaz-com-3
مطالعه بهتر با چشم آبی :

بنا به تحقیقاتی که دانشمندان دانشگاه ادینبورگ انجام داده اند دانشجویانی که رنگ چشم آن ها تیره می باشد در تست هوش با زمان محدود بهتر از افراد چشم آبی عمل می کنند آن ها معتقد هستند که عملکرد کند افراد چشم روشن به دلیل این است که این افراد راهبردی تر فکر و با ملاحظه تر عمل می کنند. همچنین در تحقیقاتی که دانش پژوهان دانشگاه لوئیزویل انجام داده اند دانشجویان چشم آبی درانجام فعالیت‌هایی که به طرح‌ریزی و ساختاربندی زمانی نیازمند بود عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.
همه انسان‌ها چشم قهوه ای دارند:

محققان دانشگاه کپنهاگ می‌گویند جهش ژنی نیازمند این رنگ، به طور تصادفی و شانسی در جایی در نزدیکی سواحل دریای سیاه در یک فرد و حدودا شش هزار تا ۱۰ هزار سال پیش روی داده و منشا تمامی انسان ‌های چشم آبی امروزی بوده است. تغییر ژنتیکی، رنگ آبی را در قرنیه نمی‌سازد بلکه بیشتر سازوکاری را که رنگدانه قهوه ای ملانین را می سازد، خاموش می‌ کند.پس می توان گفت رنگ چشم آبی نتیجه یک تکامل انسانی جدید می باشد.

هانس ایبرگ محقق دانشگاه کپنهاگ می‌گوید چشم همه انسان ها قهوه‌ای می باشد اما به دلیل تاثیر آب و هوای سرد بر گسترش تغییر رنگ چشم افراد ،کسانی که درمناطق شمالی زندگی می کنند رنگ پوست آن ها بور و چشمانی روشن خواهند داشت که این امر به دلیل نبود ملانین در چشم می باشد همچنین این گونه افراد تمایل زیادی به جذب ویتامین D خواهند داشت .

 

خطر بروز نابینایی برای چشم آبی‌ها :

افرادی که دارای رنگ چشم آبی هستند نور خورشید را به تدریج و کم کم از خود عبور می دهند به همین دلیل در نور کم خورشید دید بهتری خواهند داشت.

مارچتی از مرکز چشم‌پزشکی دانشگاه کالج لندن بیان می کند افزایش حساسیت به نور در افراد چشم آبی باعث می شود که این گونه افراد بیش از دیگران به بیماری تحلیل ماکولای مرتبط با سن ( AMD ) مبتلا شوند.این بیماری که درمورد افراد چشم سبز صدق می کند ،سلول‌های حساس به نور در عقب چشم، شروع به از بین رفتن می‌کنند و دید کم می‌شود.

 

رنگ چشم روشن و دیابت :

بر اساس مطالعات دانشمندان ایتالیایی افراد چشم آبی بیشتر از دیگر افراد به بیماری دیابت نوع یک مبتلا می شوند. با توجه به تحقیقاتی که این دانشمندان بر روی شهروندان مبتلا به دیابت نوع یک در شهر لاتزیو و ساردینا انجام گرفته است حدود ۲۱ درصد از این افراد دارای چشم آبی و تنها ۹ درصد از آن ها دارای چشم تیره هستند.

 

تاثیر رنگ چشم بر شنوایی :

بنا به گفته محققانی که در بیمارستان ملی عصب‌شناسی و جراحی اعصاب لندن کار می کنند رنگدانه ملانین می‌تواند از اعصاب مغزی در برابر آسیب ناشی از سر و صدا حفاظت کند. همچنین مطالعات نشان می دهد افرادی که رنگ چشم روشن دارند و در کارخانه‌های دارای سر و صدای بلند کار می کنند بیش تر از بقیه دچار مشکلات شنوایی می‌شوند.
رنگ چشم و شخصیت :

محققان می گویند افراد چشم آبی در گفتگو با یک مشاور کمتر احساسات درونی خود را بیان می کنند، همچنین در مطالعات دیگری که روانشناسان آلمانی در سال ۲۰۰۶، انجام داده اند متوجه شدند که کودکان چشم آبی بیش از کودکان چشم قهوه‌ای احساسات خود را پنهان می‌کنند.همچنین این کودکان نسبت به چیزهای جدید هوشیار تر عمل می‌کنند. رنگ چشم دائمی تا وقتی که نوزاد به سن ۹ ماهگی نرسد مشخص نمی‌شود چرا که تولید ملانین که تعیین کننده رنگ چشم قهوه‌ای و تیره است زمان‌بر بوده و طول می‌کشد تا بدن نوزاد انسان ملانین تولید کند. همچنین تولید این رنگ در بدن برخی از نوزادان به ۱۸ ماه نیز می رسد.

بنا به عقیده محققان اهل چک افراد دارای رنگ چشم آبی کودکانه به نظر می رسند ، زیرا این رنگ با کودک مرتبط است به همین دلیل مردان دارای چشم قهوه ای مقتدر تر از مردان با چشمان آبی می باشند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *