پیشرفت امکان شارژ گوشی از برد ۱۰ سانتی متر به ۵۰ سانتی متر

اگر اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید قطعا متوجه خواهید شد که دانشمندان به منظور رفاه انسانی تلاش دارند تا امکان شارژ بی سیم گوشی و تبلت را ایجاد کنند.

charging3-phone2-power

با تحقیقات بسیاری که صورت گرفته است، پیش از این، امکان شارژ گوشی با فاصله ی ۱۰ سانتی متری از منبع برق فراهم شده بود. این حالت دارای محدودیت هایی بوده که از جمله آن ها می توان به نیاز به ثابت بودن گوشی، و انحصاری بودن امکان شارژ ( یعنی تنها یک گوشی می تواند در چنین سرویسی شارژ شود ) اشاره کرد.

اما به تازگی دانشمندان توانسته اند این امکان را بهینه تر کنند و برد این شارژر وایرلس را تا نیم متر از منبع برق افزایش دهند که تحقیقات هنوز برای افزایش این برد ادامه دارد.

دانشمندان با استفاده و الهام از شبکه وایرلس این امکان را فراهم کرده اند. کاربر با استفاده از فرستنده ها، می تواند گوشی خود را به راحتی شارژ کند. در این روش علاوه بر افزایش برد، امکان شارژ چندین دستگاه نیز فراهم است. از طرفی نیاز به ثابت بودن گوشی نیز بر طرف شده است.

تحقیقات بر روی این امکان در حال انجام است و دستاوردهای جدیدتر در راه است. برای دریافت آخرین اخبار در مورد این دستاورد ها کافیست ایمیل خود را در خبرنامه علمولوژی ثبت کنید.

گفتنی است فناروی WPT که توسط دانشمندان کره ای استارت خورده است، در مجله ی معروف IEEE Transactions on Power Electronics به محض به روز رسانی به چاپ می رسد که گزارش های قبلی نیز در همین ژورنال قابل پیگیری است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *