چند مورد از بدترین مشکلات ویندوز ۱۰ + راه حل

998369c9751a1f20368e50e46cc455df_XL

ویندوز ۱۰ ویندوزی بسیار مناسب و ایده آل برای انواع سیستم ها به شمار می رود و چنانچه شما سیستم خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا داده اید ممکن است باز هم تجربه ی روانی وکارایی بالا و زیبای این نسخه را تجربه نکرده باشید. دلیل آن این است که برخی از باگ های موجود در این نسخه اجازه ی استفاده ی مطلوب را نمی دهند. این مفاهیم بیانگر آن نیست که ویندوز ۱۰ از مشکلات عمیقی رنج می برد ولی تنها مشکل این است که این باگ ها در این نسخه وجود دارند که خوشبختانه راه حل و راهنمایی برای رفع این باگ ها وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

شرکت مایکروسافت که به غول نرم افزاری دنیا معروف است پس از تولید هر نسخه ی نرم افزاری به خصوص ویندوز ها و سیستم های عامل ویندوزی ابتدا نسخه های آزمایشی و پیش نمایش فنی آن را ارائه می کند و همچنین بر روی سیستم عامل کامل و قوی خود آن را تست وبررسی می نماید. این کارها برای رفع مشکلات کنونی می باشد چون پس از تولید از مهمترین کارهای شرکت مایکروسافت رفع مشکل می باشد.

طول عمر باتری

برای بروز رسانی های نرم افزاری یکی از پارامتر های مورد بررسی هر شرکت و هر کاربر طول عمر باتری می باشد چرا که این مورد در کاردهی و استفاده از لپ تاپ ها و تبلت های تحت اعمال این این نسخه از نرم افزار بسیار حائز اهمیت می باشد. حال ویندوز ۱۰ با توجه به بروز رسانی های موجود در آن خوشبختانه این مشکل طول عمر باتری را حل نموده است و در این مورد بسیار بهینه می باشد. ولی اگر باز هم پس از بروز رسانی ویندوز خود به نسخه ی ۱۰ شاهد مشکلاتی از جمله تخلیه ی سریع شارژ خود شدید، امکان آن وجود دارد که شرکت ساخت سخت افزار وسیله ی شما برای نرم افزار های نصب شده بر روی دستگاه درایوری ارائه کرده باشد که در بهینه کردن مصرف سخت افزار یا همان باتری اعمال شود. طبق بررسی ها و آزمایشاتی که انجام شد مشخص گردید که معمولا نصب و آپدیت ویندوز ۱۰ انرژی و مصرف زیادی را از باتری می گیرد.

windows_10-4

برای کنترل زمان دانلود یا نصب آپدیتهای جدید ویندوز ۱۰ به بخش جستجوی دستگاه مراجعه کنید، عبارت Edit Group Policy را وارد کنید و به برنامه مورد نظر با همین اسم وارد شوید. پس از ورود به Edit Group Policy به مسیر:

Administrative Templates > Windows Components > Windows Update

بروید و فایل تنظیمات Configure Automatic Updates را باز کنید. در بخش بالای پنجرهای که باز شده Enabled را انتخاب کنید و سپس در زیر بخش Options گزینه اول با نام Notify for download and notify for install را انتخاب کنید.

برنامه های پیش فرض

می توان این مشکلات را یکی از مشکل های آزار دهنده به شمار آورد در نسخه ی ۸٫۱ و هم در نسخه ی ۱۰ این ویندوز مشکل قابل مشاهده است و آن باز کردن فایل ها بدون استفاده از برنامه ی پیش فرض تنظیم شده می باشد برای مثال شما در سیستم خود برای باز کردن تصاویر یک برنامه را پسندیده اید و آن را به عنوان برنامه ی پیش فرض برای باز کردن تصاویر انتخاب نموده اید. حال بعد از ورود به یک نرم افزار و یا برنامه ای دیگر پس از کلیک بر روی تصویر مورد نظر مشاهده می کنید که آن تصویر با برنامه ی پیش فرض شما باز نشد و با برنامه ی از پیش تعیین شده ی ویندوز باز شد.

windows-5

این مشکل را شما می توانید با رفتن به بخش setting و انتخاب گزینه ی system و در نهایت انتخاب Default app حل نمایید و یا از طریق راست کلیک کردن بر روی فایلی که می خواهید باز شود و انتخاب گزینه open with و سپس choose another را انتخاب کنید حال پس از این مراحل با انتخاب برنامه ی مورد نظر خود برای اجرا ی فایل مربوطه، تیک always use this app را بزنید. این فرآیند اجرای همیشگی فایل های مورد نظرتان را توسط برنامه ی پیش فرض انتخابی شما اجرا خواهد نمود.

نرم افزار های ناسازگار

windows-10-1

نرم افزار ها با توجه به کد نویسی های ویندوز های موجود در بازار طراحی می شوند و این مشکل همیشه در ارتقای یک ویندوز به وجود می آید که آیا نرم افزار های موجود بر روی این ویندوز قابل اجرا هستند یا نه. زیرا اکثرا نرم افزار های طراحی شده بر روی ویندوز های جدید با مشکل مواجه می شوند ولی ویندوز ۱۰ با توجه آزمایش های زیادی که بر روی آن انجام گرفته است تا حدودی این مشکل را رفع نموده ولی با این حال برخی از نرم افزار ها بر روی آن اجرا نمی شوند. اساسی ترین راه حل این مشکل به روز رسانی نرم افزار ها می باشد که با به روز رسانی آن ها تحت ویندوز جدید قابل اجرا می باشند. همچنین راه حل دیگری که ویندوز ۱۰ پیش روی کاربران گذاشته است گزینه تحت عنوان Compatibility Mode بوده که با کلیک راست بر روی فایل مورد نظر اجرایی و رفتن به گزینه ی Properties به این بخش رفته و برنامه را می توان بر اساس نسخه های مختلف ویندوز اجرا کنید.

کرش های مرورگر مایکروسافت اج

windows-10-3

شرکت مایکروسافت مرورگری جدید تحت عنوان مایکروسافت اج را طراحی نموده است که این مرور گر تنها با هدف جایگزینی برای مرورگر های قدرتمندی همچون فایرفاکس و کروم در نظر گرفته شده است و مرورگر اکسپلورر را به کلی نابود کرده است. با این حال این مرور گر قابلیت ها و محبوبیت های مرورگر های روز دنیا همچون فایر فاکس را ندارد. به همین دلیل نمی توان جایگزین آنها به شمار آورد زیرا مایکروسافت اج گاهی با کرش های حسابی مواجه می شود. برای مثال بعد از چند بار به خواب رفتن دستگاه ، اج نمی تواند برگه های اجرا شده را بازیابی کند. از طرفی ویندوز ۱۰ مرورگر کروم را به خوبی نمی تواند بهینه کند و باعث مصرف زیاد باتری به دلیل سطح پردازش اطلاعات بالا می شود ولی می توان تمای این مشکلات را با استفاده از نسخه های به روز مرورگر فایر فاکس حل نمود چرا که به خوبی بر روی این ویندوز جواب گو می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *