چگونه بدون لمس صفحه نمایش گوشی عکس بگیریم

همه ما کما بیش یک گوشی یا تبلت داریم که قطعا هوشمند بوده و از نوع لمسی است. گاهی اوقات برای عکس گرفتن دچار مشکل می شویم. در چنین صورتی می توانیم از ترفند های بسیار ساده و دم دستی استفاده کنیم که گاهی به دلیل سادگی حتی به فکرمان هم نمی رسد. بسیاری از افراد موافق تاچ کردن نمایشگر برای گرفتن عکس نیستند. ما با آموزش سه راه برای گرفتن عکس بدون لمس نمایشگر به شما در این باره کمک می کنیم

Voice commands, Voice recording

روش اول: کلیدهای سخت‌افزاری

ابتدا نرم افزار دوربین گوشی را اجرا کنید. بعد از اجرا شدن کلید های کنترل صدا را از لبه کناری گوشی فشار دهید تا عکس گرفته شود

نکته: اگر کلیدها به‌جای شاتر عمل نکرد باید پس از اجرای برنامه‌ Camera به بخش Settings مراجعه کنید و مطمئن شوید در بخش Volume Key گزینه‌ Take pictures فعال است.

روش دوم: تایمر

تایمر گوشی یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید در مدت زمان تعیین شده برای عکس گرفتن آماده شوید. بدین طریق ابتدا نرم افزار دوربین را اجرا کنید . در مرحله بعد به سراغ تنظیمات یا همان آیکون چرخ دنده بروید و بعد از آن گزینه تایمر را انتخاب کنید. بسته به میزان نیاز به آماده شدن، زمان دلخواه را مشخص کنید و گوشی را جای مناسبی تنظیم کرده و سریعا در محل حاضر شوید تا از شما عکس بگیرد. البته تایمر صرفا برای گرفتن عکس اینچنینی نیست. می توانید از دیگران هم با تایمر عکس بگیرید.

روش سوم: فرمان صوتی

فرمان صوتی در تمامی گوشی های هوشمند فعال نیست اما برخی از گوشی ها این امکان را دارند. برای شروع این بار هم به سمت برنامه دوربین رفته و آن را اجرا کنید بعد به بخش تنظیمات آن بروید.

از فهرست تنظیمات روی Voice control فشار دهید تا فعال شود. در ادامه در صفحه‌ به‌نمایش درآمده روی Take pictures فشار داده و گزینه‌های موردنظر اعم از smile، cheese، capture، shoot را به‌عنوان فرمان‌هایی برای ثبت تصویر انتخاب کنید.

اگر می خواهید فیلم بگیرید فرمان صوتی record video به شما کمک می کند

موقع ثبت عکس یا فیلم می توانید با استفاده از این فرمان های صوتی عکس و فیلم خود را شکار کنید.

چگونه بفهمیم گوشی ما از امکان فرمان صوتی برخوردار است

در صورتی که در ویژگی های گوشی شما  گزینه Voice commands  وجود داشته باشد می توانید از داشتن این ویژگی اطمینان پیدا کنید

برای دریافت آموزش های بیشتر ایمیل خود را در خبرنامه ما ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *