اپلیکیشنی برای تبدیل گوشی اندرویدی به لرزه نگار!

این اپلیکیشن گوشی های اندرویدی را تبدیل به شبکه ای می کند که می تواند اخطارهای پیش از وقوع زلزله بدهد

آیا دوست دارید عضوی از شبکه ای از اسمارتفون دارانی باشید که می توانند در شناسایی زمان وقوع یک زلزله کمک کنند؟ دانشگاه Berkley یک اپلیکیشن برای دستگاه های اندروید به نام MyShake عرضه کرده است که از سنسور های تنجشی گوشی شما برای تشخیص اینکه آیا زمین زیر پایتان حرکت کرده است یا نه استفاده می کند. اطلاعات ارایه شده توسط گوشی شما به اطلاعات گوشی دیگران اضافه می شود. بدین طریق اطلاعات کافی برای یک پیش بینی دقیق فراهم می شود.

handphonemapupdatesm

در همین حین محققان می توانند از اطلاعاتی که شما فراهم می کنید ( همراه با اطلاعاتی که دیگر کاربران این اپلیکیشن فراهم می کنند) برای بهتر کردن سیستم اخطار های پیش از هنگام مبتنی بر اجتماعات استفاده کنند. شتاب سنج گوشی شما ابزار اصلی ای است که این اپلیکیشن به خدمت می گیرید و همچنین الگوریتم هایی تبعیه شده اند که از اخطار های اشتباهی جلوگیری کنند.

“MyShake نمی تواند جای شبکه های لرزه ای که توسط مجمع نقشه یابی جغرافیاییی ایالات متحده، UC Berkeley و دانشگاه های واشینگتون و کالتک را بگیرد ولی ما فکر می کنیم که MyShake می تواند پیش بینی های قبل از وقوع  زلزله را  در مکان هایی که از شبکه های لرزه ای سنتی استفاده می کنند بسیار سریع تر و دقیق تر کند و می تواند پیش بینی های حیاتی ای را در کشور هایی که هیچ شبکه ای لرزه ای ندارند انجام دهد.” Richard Allen، مدیر لابراتوار لرزه شناسی Berkeley

هم اکنون شتاب سنج یک گوشی می تواند یک زلزله ۵ ریشتر را از فاصله ۶٫۲ مایلی از مبدا شناسایی کند.  لرزه های بزرگتر از فواصل دور تری بر روی شتاب سنج ثبت می شوند. اگر ۶۰% از افرادی که از اپلیکیشن استفاده می کنند در یک زمان با هم هشدار بدهند، یک هشدار مبتنی بر اینکه زلزله ای در حال روی دادن است ارسال می شود. و این پیش هشدار مهم است چون دانستن اینکه یک زلزله در حال پیش آمدن است خودش ۶۰ ثانیه جلو افتادن از آن است و برای پیش آمادگی ها کافیست و می تواند جان خیلی ها را نجات دهد. این اپلیکیشن همچنین به شما نشان می دهد که در صورت وقوع زلزله چه باید بکنید.

و اگر برایتان سوال بوده، نسخه iOS این اپلیکیشن به زودی عرضه خواهد شد.

دانلود برنامه MyShake (Android)

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *