پهباد های قابل شنود ساخته شدند

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا ، پهپادهای سیکادای خود را تغییر داده و آن ها را با ابعادی کوچک تر از همیشه بازسازی کرده است. دانشمندان آمریکایی توسعه گلایدرهای کوچک را از سال ۲۰۰۶ آغاز کرده اند و در سال ۲۰۱۱ یک پرواز آزمایشی را با استفاده از آنها انجام دادند.

 

cicada-drone

وزارت دفاع کشور آمریکا در هفته گذشته از نسخه جدید این پرنده رونمایی کرد.این پرنده کوچک ترین نمونه ای است که تا به امروز معرفی شده است. نیروی دریایی این ایالات ، همواره سیکادا(هواپیمای یک بار مصرف خودکار پنهان) را به خاطر ظرافت و قیمت پایین آن، پروژه ای کاملا متفاوت می داند.

در زبان انگلیسی سیکادا به معنی ملخ است و به همین دلیل از این نام برای آن استفاده شده چرا که به دلیل طراحی خاصش می تواند به صورت دسته ای در آسمان پرواز کند و تا زمانی که باتری آن به اتمام برسد به پرواز خود ادامه دهد.

سیکادا در طول پرواز آزمایشی اش در سال ۲۰۱۱ حسگرهایی به همراه داشت که می توانستند آب و هوا، دما، رطوبت و فشار هوا را اندازه بگیرند همچنین تیم سازنده این پهپاد اعلام کرده است که می تواند برای تشخیص و شنود مکالمات دشمن ویا اینکه آیا خودروهای جنگی در حال نزدیک شدن هستند یا نه تعدادی میکروفون و حسگر لرزشی را در آنها تعبیه کند.

از آنجا که این پهپادها هیچ موتور حرکتی ندارند بعد از بیرون ریخته شدن از هواپیمای مادر تا ۴۶ مایل می توانند به پرواز خود ادامه دهند. مهندسان آمریکایی اعلام کرده اند که برای ساخت این پرنده چیزی حدود ۲۵۰ دلار باید هزینه کرد که هزینه بسیار بالایی خواهد بود.همچنین در این پهپادها از GPS نیز استفاده شده است. بسیاری از نهاد های جاسوسی و سازمانهای حفاظتی به دلیل عملکرد پنهانی این پهپاد خواستار خرید آن هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *