نسل جدید رایانه های آبی در راهند

شاید یکی از دغدغه های کاربران گوشی های هوشمند و یا سیستم های دیجیتالی این باشد که دستگاه گرانقیمتشان با آب تماس نداشته باشند. هر چند با روی کار آمدن تبلت های ضد آب و گوشی های ضد آب کمی از استرس کاربران کاسته شده است اما انگار ورق برگشته و شرکت ها در پی تولید دستگاه هایی هستند که تنها با آب کار می کنند. به این گزارش دقت کنید:

12

محققان آمریکایی در حال ساخت رایانه هایی هستند که به وسیله فیزیک بی نظیر و فوق العاده حرکت قطرات آب کار می کنند همچنین محققان دانشگاه استنفورد آمریکا در حال بررسی و طراحی گروه جدیدی از کامپیوتر هایی هستند که می توانند ماده فیزیکی را به دقت کنترل و دستکاری کنند.

استاد یار مهندسی زیست دانشگاه استفورد که مانو پراکاش نام دارد در مورد پروژه در حال ساخت می گوید «این گروه از رایانه ها که به ساعت رایانه ای ویا رایانه هماهنگ معروف است می تواند هم اطلاعات و هم ماده فیزیکی را دستکاری و پردازش کند همچنین با استفاده از فیزیک حرکت قطرات آب کار کند که به دلیل دارا بودن این ویژگی ،جزء رایانه های خاص می باشد.

این استاد یار مهندسی زیست دانشگاه استفورد در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که هدف ما رقابت با رایانه های الکترونیکی نیست بلکه هدف ما ساخت رایانه هایی است که به کنترل و پردازش ماده فیزیکی می پردازند ، این رایانه ها از یک مادربورد در حال چرخش استفاده می کند و همچنین از اسلایدهای شیشه ای و میله های آهنی کوچک ساخته شده اند که می توانند با حرکت فیزیکی منحصر به فرد و فوق العاده قطرات آب کار کنند. هر بار که مادربورد می چرخد، میدان الکترومغناطیسی نیز می چرخد و باعث می شود که قطرات کوچک آب با نانوذرات مغناطیسی القاء شوند. همانطور که این ساعت به چرخش خود ادامه می دهد قطرات آب در یک زمان، یک گام جلو می روند که این روند پایه و اساس این ساعت رایانه ای را تشکیل می دهد. این سیستم رایانه ای که محققان دانشگاه استفورد ساخته اند بسیار کوچک و ظریف می باشد و همچنین مکانیسم ساعت آنها بسیار ساده می باشد.

این محققان آمریکایی در حال حاضر برای استفاده عمومی ، روی مادربوردها کار می کنند به امید این که گروه دیگری از محققان با ساخت اپلیکیشن های ساعت آبی بتوانند در این زمینه کمک شایانی کنند تا انواع جدیدی از رایانه های فیزیکی را بسازند.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *